enflasyonemeklilikötvdövizcovid19kktc
DOLAR
34,5294
EURO
36,1597
ALTIN
2.976,69
BIST
9.367,77
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul
Yağmurlu
19°C
İstanbul
19°C
Yağmurlu
Cumartesi Az Bulutlu
9°C
Pazar Az Bulutlu
10°C
Pazartesi Hafif Yağmurlu
9°C
Salı Parçalı Bulutlu
12°C

Usta kurgucular Selanik’teydi

62. Selanik Uluslararası Film Festivali bu yıl, In the Cut: The Editing and its Secrets (Kesimde: Kurgu ve Sırları) adlı özel bölümde usta …

Usta kurgucular Selanik’teydi
18.12.2021 19:01
A+
A-

Usta kurgucular Selanik’teydi

62. Selanik Uluslararası Film Festivali bu yıl, In the Cut: The Editing and its Secrets (Kesimde: Kurgu ve Sırları) adlı özel bölümde usta kurgucular Anne Osterud, Claire Atherton, Janus Billeskov Jansen, Raoul Mora, Roland Vajs ve Yorgos Mavropsaridis’in ustalık sınıflarını düzenledi.

Usta kurgucular Selanik’teydi

Deneyimli Danimarkalı kurgucular Anne Osterud ile Janus Billeskov Jansen, en iyi yabancı film Oscar’ını alan Another Round (Thomas Vinterberg) filmiyle ilgili bir seminer yaptılar. Söyleşinin sonunda da dinleyicilere sinemalarda gösterilmemiş alternatif final sahnesini gösterdiler. Pelle the Conqueror (Fatih Pelle), House of the Spirits (Ruhların Evi), A Fortunate Man (Şanslı Per), The Girl with the Dragon Tatoo (Ejderha Dövmeli Kız) gibi çok sayıda filmi kurgulayan Anne Osterud ile Janus Billeskov Jansen 15 yıldır birlikte çalışıyorlar.

Usta kurgucular Selanik’teydi

Anne Osterud’un “İki kurgucunun ortak çalışması ayrıksı, sıradışı bir durum. Çünkü kurgucular genellikle tek başına çalışırlar” açıklamasından sonra Janus Billeskov Jansen “Anne ile çalışmaktan gurur duyuyorum. Ortak bir ritmimiz, ortak bir yüreğimiz var. Filmleri aynı şekilde okuyor ve çözümlüyoruz” diyerek birlikte kurgu yapmaktan çok memnun olduğunu belirtti.

“İlk iş kopyası tam 4 buçuk saatti, ilk versiyonu görmeleri için birilerini davet ettik. Anlatmak istediğimiz öyküyü izleyici doğru algılayacak mı diye merak ediyorduk. Sonuç bir felaketti. Çoğunluk ana karakterin filmin başından beri alkolik olduğunu sandı. Yanlış bir kurgu yaptığımızı düşünerek başlangıç sahnesini değiştirdik” Danimarkalı kurgucular. Çekimde ve kurgu aşamasında ekip etik ikilemlerle yüzyüze gelince “Filmin başında alkol tüketimi yanlışlıkla, bilinçli olarak başlamadı izlenimiolunca karakterlerin hep birlikte sarhoş oldukları sahneyi tümüyle çıkardık” dedi Anne Osterud.

Usta kurgucular Selanik’teydi

BEYİN EKRANDIR : YORGOS MAVROPSARIDIS

The Favourite, The Killing of a Sacred Deer (Kutsal Geyiğin Ölümü), Dogtooth (Köpek Dişi) filmlerinin kurgusunu yapan, genellikle Yorgos Lanthimos ile çalışan Yorgos Mavropsaridis, Beyin Ekrandır başlıklı ustalık sınıfında sinemasal anlatımın hangi şifrelerle kurgulandığını ve izleyiciye aktardığı mesajları açıkladı. “Benim için herzaman kolay olmuştur. Filmin ilk 20 dakikasında neyin esas ve önemli olduğunu anlarım. Zihnimiz dünyayı kristal berraklığında algılar, kurgu yaparken de beynin fonksiyonlarını kullanarak ekrandaki dünyayı oluştururuz. Gerçekte beynimiz ekrandır, çünkü gördüğümüz şeyi tanımlar, aynı zamanda çevremizi saran dünyayı da tanımlar. Sinemada, perdede gördüğümüz sabit kareler hareket duygusu yaratırlar. Refleksif göz hareketleri çevreyi tarar, elektromanyetik bilgiyi algılar ve çevremizi saran üç boyutlu dünyayı oluşturur.

Usta kurgucular Selanik’teydi

Herkes bir dünya kurar ve bunun içinde yaşar. Sinemada film izlerken bizde aynı şeyi yaparız. Parçaları seçeriz, bu parçalara bilgi edinmek için bağlanırız. Beynin kullandığı örnekler sinema dakilere çok benzer. Hollywood klasik sineması objektif bir anlatım içerir. İstikrarlı bir dünyaya ihtiyacımız vardır, ufuk düzdür, Tanrı kutsaldır, iyiler kötülerle savaşırlar. Sinemada basmakalıp algıları tersyüz eden ideolojiler vardır. Genelde sinemaya bildiğimiz şeyleri onaylamak için gideriz. Sinemanın pedagojik yönü bizi önyargılarımızla yüzleştirmektir” diyerek beyinle sinema arasındaki etkileşimi anlattı.

Akıl hocası yönetmen Giorgos Panousopoulos’un “Yaratıcı kamerayı yerleştirdiği andan itibaren bir parçayı keser” sözünü hiç unutmayan Mavropsaridi “Çekim süresini ayarlayabiliriz ama çekimin içeriğini ayarlayamayız. Çekim, kaıt kendi kendine oluşuveren bir varlıktır. Yönetmenin isteğine, estetik seçimine göre planları birbirine bağlarız, yönetmenin öyküsünü anlatırız” cümlesiye Yunanlı kurgucu yönetmenin sette beyin olduğunu açıkladı.

Zamanın öznelliği ve toplumun sanatı algılamasının 2. Dünya Savaşı’ndan sonra değiştiğini belirterek, “Anlatım daha öznel oldu, sinemaya gidip film izlerken çok hassas oluruz. Ekranda gördüklerimize karşı savunmasız oluruz, bu noktada yönetmenin etik anlayışı önemlidir. Kurgu, yönetmen ve kurgucu arasındaki iş birliğidir, görevimiz yönetmenin vizyonunu aktarmaktır. Bazı filmlerin izleyicinin katılımına ve ortak yaratımına gereksinimi vardır. Sinemayı sorular sorduğu, önyargılarımıza meydan okuduğu için seviyorum. Sinema gördüğümüz rüya gibidir, renkler, kokular, tadlar gibi gerçektir. Sinema, en büyük kurgu yazarlarının yani bizlerin yaratımıdır. Sinemanın aracılığıyla, evrendeki yerimizi bulabilir , kendimizi keşfedebiliriz” diyerek sinema sanatını tanımladı.

Usta kurgucular Selanik’teydi

KURGUDA İŞ BİRLİĞİ: RAUL MORA

Netflix kanalının en çok sevilen dizisi La Casa de Papel’in baş kurgucusu Raoul Mora, kurgucu olarak eğitim almadığını, fotoğrafçı olarak çalıştığını, bu alanda yaratıcılığını ortaya koyamadığından dolayı sinema endüstrisine girdiğini açıkladı. “Film fragmanlarının, tanıtım videolarının, kliplerin kurgularını yaptım. Bunların teslim tarihleri ve zaman çizelgeleri farklıdır. TV dizilerinde çalışmaya başlayınca iş koşullarım da değişti” diyen Mora, La Casa de Papel’in ana akım bir dizi, geniş izleyici kitlesi için yapıldığını ama özel bir kimliği olduğunu belirtti. “Senaryo her karakterin bakış açısını, derinliğini oluşturmak için yazıldı. La casa del Papel’den sonra Netflix İspanya’da kurmacalar ve diziler için oyunun kurallarını değiştirdi. Netflix gibi anaakım platformları bir ülkeye girince çalışma sistemini de değiştirir. Ulusal pazarda çok sayıda kısıtlayıcı faktörler vardı, kurgucuların bir çoğu bu bu kısıtlamalardan rahatsızdı. İspanya’da yıllar boyunca TV dizilerinin uzunluğu 70 dakikaydı. La Casa de Papel hemen hit olmadı. Netflix, 70 dakikalık diziyi 50 dakikaya indirmemizi istedi. La Casa de Papel’in her bölümü 50 dakika olunca İspanya’da ünlendi. Netflix dizinin herkese, çok geniş bir kitleye ulaşmasını istedi” diyen Mora, Netflix’in dünyadaki çalışma metodunu açıkladı.

Usta kurgucular Selanik’teydi

ETİKETLER: , , , ,
Yorumlar

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

escort izmit bursa escort şişli escort mecidiyeköy escort avcılar escort beylikdüzü escort şirinevler escort avrupa yakası escort istanbul escort beşiktaş escort ataşehir escort ligobet güvenilir mi antalya eskort antalya eskort bursa escort escort istanbul betvino giriş beylikdüzü escort mecidiyeköy escort sex hikaye milanobet giriş bakırköy escort istanbul escort roketbet yeni giris roketbet üyelik roketbet bonuslari roketbahis yeni giris